BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, April 3, 2014

ALL TIME FAVOURITE "TIMEWISE LIQUID FOUNDATIONS" MARY KAY.


Try this great foundation


Nak kongsi pengalaman yang diperolehi sepanjang menjadi Independent Beauty Consultant Mary Kay...

Tanggapan salah tentang FOUNDATION @ alas bedak :
"Aku suka foundation ni sebab nampak cerahkan sikit warna kulit aku" 
Sebenarnya, foundation berfungsi untuk MERATAKAN TONA KULIT KITA. Ada yang tak sedar, lalu terbeli foundation yang tona dia lebih cerah dari kulit sendiri. Sudahnye, bila pakai nampak sangat pelik, sebab warna kulit leher dan tangan lebih gelap!

TIPS NAK CARI FOUNDATION YANG SESUAI UNTUK KULIT :

1-Pilih jenis foundation yang sesuai dengan jenis kulit kita yang kering/berminyak/kombinasi.
2-Bila nak pilih warna, test dekat area rahang bukan dekat belakang tangan. pilih warna yang paling 'masuk' dengan warna kulit kita.
3-Ambil berat tentang faktor usia. Carilah foundation yang multipurpose means selain sebagai alas bedak, ia turut ada fungsi lain seperti membantu menyihatkan atau melambatkan proses penuaan kulit.
4-Pilih produk yang terbukti dan terjamin selamat. Janganlah main beli kat pasar malam...huhu...murah tapi tak pasti kandungan dan xselamat untuk kulit.

CUBA BACA KENAPA PILIHAN SAYA : ALL TIME FAVOURITE "TIMEWISE LIQUID FOUNDATIONS" MARY KAY.

1-terdapat dalam 2 jenis, dan saya boleh pilih ikut jenis kulit saya :
MATTE - untuk kulit kombinasi ke berminyak (dapat mengawal minyak dan kilatan)
LUMINOUS - untuk kulit normal hingga kering (dapat melembap dan mencerahkan)

2-rasa berbaloi sangat. "bedak asas penentang usia" banyak function : dirumus khas dengan Vitamin E dan sebatian Peptida iaitu pembina kolagen yang membantu kulit menjadi lebih tegang, muda dan sihat. 

3-ringan...tak terasa pakai foundation..tak sumbatkan pori dan kulit tetap nampak rata dan gebu je..tak 'bercapok'. haha 

4-ada 3bulan produk warranty..kalau beli foundation kat shopping mall boleh tuka x? hihii...

Dalam setiap sesi facial yang saya buat, semua guest akan teruja dengan foundation ni. So, saya dengan rasa happy nak share produk yang baik dan bagus ni. Sesiapa yang rs nak cuba, saya boleh hantar free tester. Just whatsapp sy! xrugi kan?
017 376 9276